onsdag 1 maj 2013

exteriör vs. bruksschäfer

Mycket snack om bruksschäfer och exteriörschäfer och vad som är bäst av dom två.
Jag tycker det är så synd att folk faktiskt bråkar när man brinner för samma ras, bruksmänniskor säger att exteriör inte kan jobba som en bruks och exteriörmännsikor säger att brukshundar inte ser "bra" ut och att man inte kan ställa ut dom.
Har två hundar som mot bevisar båda dessa påstående, de första hunden är min egna som från början skulle bli polishund och har tränats som en polishund, fast han är en "exteriörschäfer" och den andra hunden är en bruksschäfer som är så söt så att man smälter och som jag tyckr ser bra ut och som jag tänker att man skulle kunna ställa ut (det finns vissa utställningar för grå schäfrar).
Själv är jag inte jätte glad för dom gråa, visst det finns så otroligt söta gråaschäfrar men jag brinner lixom för den typiska "exteriörfärgen" men jag skulle vilja ha en hund med exteriörfärgerna men som kan jobba, vilket jag tror att en schäfer kan ändå.
sluta tjaffsa och njut istället av din underbara hund!

Mitt egna lilla troll, älskade Ravve.

















Superfina Kiwi























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar